توجه ویژه به گردشگری سلامت در دومین دوره جشنواره دیدار

توجه ویژه به گردشگری سلامت در دومین دوره جشنواره دیدار


در دومین جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی و مراکز علمی مشارکت کننده در اجرای جشنواره دیدار، برگزاری همایش تخصصی گردشگری سلامت ویژه فعالان این حوزه به ویژه پزشکان، کارکنان مراکز درمانی و تندرستی و شرکت های فعال در زمینه گردشگری سلامت، مورد تاکید قرار گرفت. 

به گزارش ستاد خبری جشنواره دیدار، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به محورهای موضوعی دومین دوره جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد، گفت: با توجه به ظرفیت چشمگیر ایران در منطقه برای ارایه خدمات درمانی و تندرستی به گردشگران و افزایش سفرهای با مقاصد درمانی از کشورهای همجوار به ایران، باید در زمینه گردشگری سلامت به طور ویژه برنامه ریزی کرد و از این رو چه در محورهای موضوعی جشنواره دیدار و چه در قالب همایش تخصصی درقالب این رویداد به گردشگری سلامت نگاه ویژه ای شده است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پرداختن به موضوع گردشگری سلامت در این جشنواره، از تعامل و رایزنی با مراکز درمانی دارای واحد گردشگری سلامت توسط دست اندرکاران علمی و اجرایی جشنواره دیدار خبر داد که به منظور توسعه فعالیت ها و ارتقاء کیفی خدمات این مراکز صورت می گیرد.

در ادامه جلسه برگزاری همایش تخصصی گردشگری سلامت ویژه پزشکان و فعالان این حوزه مورد اشاره و تاکید دبیر اجرایی جشنواره دیدار نیز قرار گرفت. فرهاد باقرنیا دراین باره اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ثبت نام از علاقه مندان برای حضور در این همایش به صورت موازی با رویدادهای جشنواره دیدار انجام خواهد شد که با تعامل صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شرکت کنندگان در این همایش گواهی معتبر علمی ارایه می شود.

طی این نشست که به میزبانی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و باحضور مدیران و کارشناسان مدعو از مراکزی همچون نمایندگی وزارت امورخارجه در شمالشرق کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره کل راه آهن خراسان رضوی، اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیریت امور زیارت و گردشگری شهرداری مشهد، سازمان همیاری شهرداری­های استان، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رضوی مشهد تشکیل شد، زمینه های مشارکت و پیشنهادات این مراکز در رابطه با رویدادهای مختلف جشنواره دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاقه مندان برای ثبت نام در دومین دوره جشنواره ایده پروری گردشگری مشهد تا نوزدهم بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.didarfestival.ir ضمن کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این رویداد برای حضور در جشنواره ثبت نام نمایند.