برگزاری اولین جلسه هماهنگی مدیران دستگاه­های اجرایی و مراکز علمی درباره جشنواره دیدار 2

برگزاری اولین جلسه هماهنگی مدیران دستگاه­های اجرایی و مراکز علمی درباره جشنواره دیدار 2


برگزاری اولین جلسه هماهنگی مدیران دستگاه­های اجرایی و مراکز علمی درباره جشنواره دیدار 2

اولین جلسه هماهنگی مدیران دستگاه های اجرائی و مراکز علمی در رابطه با دومین دوره جشنواره ملی ایده پروری در حوزه گردشگری با عنوان دیدار 2، برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی در این نشست، ضمن استقبال از اجرای  این رویداد علمی گفت: سال گذشته مشهد مقدس پذیرای بیش از 30 میلیون زائر و مسافر بوده است و در نه ماه ابتدای امسال نیز آمار 27 میلیون نفر مسافر ورودی ثبت شده است که از این تعداد 3 میلیون نفر از زائران خارجی بوده­اند.

مهدی فروزان با اشاره به اینکه باید بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که زوار مشهدالرضا(ع) بتوانند در نزدیکترین محل و سریع ترین زمان به خدمات و امکانات مورد انتظارشان دسترسی داشته باشند، ادامه داد: ما بین زائر و گردشگر تفاوتی قائل نیستیم؛ زائری که وارد مشهد مقدس می شود روزانه حداکثر 3 ساعت از زمانش را برای زیارت حرم مطهر رضوی استفاده می­کند، اما متاسفانه برای برای گذراندن اوقات دیگرش برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته و سپری شدن این زمان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی افزود: برای رشد صنعت گردشگری در سطح استان و کشور به این دست رویدادها نیاز داریم. ایده های خامی که از این طریق بروز پیدا می کند با حمایت دستگاه های دولتی و اجرائی همچون معاونت زیارت استانداری، شهرداری، پارک علم و فناوری و دیگر دستگاه­ها باید به مدل تجاری تبدیل شده و موجب ایجاد ارزش افزوده گردند.

همنچنین در این جلسه، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان توضیحاتی درباره دومین دوره جشنواره ملی ایده پروری در حوزه گردشگری، ابراز امیدواری کرد رویداد «دیدار 2» بتواند با کمک فعالان و دست اندکاران صنعت گردشگری در سطح استان در ارتقاء کیفیت خدمات و حل برخی مشکلات موجود پیش روی این حوزه موثر واقع شود.

یوسف بیدخوری افزود: این جشنواره شامل چند رویداد اصلی ازجمله استارت آپ ویکند گردشگری، همایش تخصصی گردشگری سلامت و سمینار گردشگری الکترونیک ویژه مدیران تاسیسات گردشگری است و در کنار آن پیش رویدادهای معرفی برنامه، کارگاه­های آموزشی و... با همکاری و مشارکت تعداد زیادی از دستگاه های اجرائی و مراکز دانشگاهی درحال برنامه ریزی و اقدام است.

www.didarfestival.ir