شرایط و راهنمای ثبت نام

شرایط و راهنمای ثبت نام


ثبت نام از گروه های متقاضی برای حضور در استارت آپ ویکند گردشگری به عنوان رویداد اصلی دومین جشنواره ایده پروری گردشگری «دیدار» آغاز شده است. در این مرحله کافی است افرادی که در زمینه کسب و کار مرتبط با حوزه گردشگری، دارای یک ایده خلاقانه هستند، آن را به صورت خلاصه (حداکثر 250 کلمه) در سایت جشنواره ثبت نمایند.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، ارزیابی ایده ها توسط کمیته علمی جشنواره انجام می شود و از گروه هایی که ایده آن ها دارای شرایط لازم برای حضور در مرحله بعدی جشنواره، یعنی شرکت در رویداد 3 روزه استارت آپ باشد دعوت می شود تا به همراه اعضای گروه خود میهمان جشنواره دیدار در شهر مقدس مشهد باشند. پس از داوری نهایی طرح ها، از سه گروه برتر با اهدای جوایز نقدی و حمایت های مادی و قانونی به منظور پیشرفت طرح پیشنهادی شان تقدیر خواهد شد.

همچنین برای تمامی شرکت کنندگان در جشنواره کارگاه آموزش بوم کسب و کار به صورت رایگان برگزار می شود. این جشنواره امیدوار است بتواند با فراهم کردن زمینه مساعد برای افراد خلاق و توانمند، مسیر تدوین مدل استاندارد کسب و کارشان را بر اساس ایده خام اولیه هموار کرده و حمایت خود را برای حضور گروه های منتخب در دوره های شتاب و رشد شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری ادامه دهد.

بر روی این مهم تاکید می شود که ایده ­های ثبت شده توسط گروه ­های متقاضی درصورت پذیرش یا عدم پذیرش در جشنواره کاملا به صورت امانی و حفاظت شده نزد دبیرخانه جشنواره نگهداری شده  و همچنین حمایت حقوقی و اداری لازم برای ثبت مالکیت معنوی ایده ­های منتخب صورت می گیرد.

 به تمامی متقاضیان شرکت در جشنواره دیدار 2 توصیه می ­شود شرایط زیر را با دقت مطالعه نمایند.

1-    پذیرش ایده ­ها صرفا از گروه­­های 2 تا 5 نفره مقدور است و به صورت انفرادی نمی ­توان در جشنواره دیدار حضور یافت.

2-    برای شرکت در این جشنواره هیچ الزامی برای داشتن شرکت، مجوز، سابقه کار، تحصیلات عالی و... وجود ندارد و عموم علاقه مندان می­ توانند به صورت رایگان در این جشنواره ثبت نام نمایند.

3- ارتباط شغل، تحصیلات و یا تجربیات سرگروه یا اعضاء تیم های شرکت کننده در جشنواره با ایده پیشنهادی آن تیم می تواند به عنوان امتیاز مثبت برای گروه ها در نظر گرفته شود.

4-    گروه­هایی که به نمایندگی از شخصی حقوقی نظیر شرکت، سازمان، دانشگاه و... در این جشنواره شرکت می­ کنند، باید معرفی نامه مکتوب و ممهور به آرم آن سازمان، که حاوی اسامی سرگروه و اعضای تیم باشد را به همراه داشته باشند تا در زمان لازم بتوانند به دبیرخانه جشنواره ارایه نمایند.

5-    برای ارایه مجدد ایده ­هایی که قبلا توسط گروه متقاضی در رویدادهای مشابه معرفی شده و یا ایده هایی که قبلا توسط خود گروه متقاضی اجرایی شده و درحال فعالیت است، محدودیتی وجود ندارد و تنها شرط لازم احترام به مالکیت معنوی طرح­ ها و عدم استفاده از ایده ­های دیگر اشخاص حقیقی یا حقوقی است.

6-    باتوجه به اینکه راه ارتباطی دبیرخانه جشنواره با گروه­ها در هر مرحله، صرفا اطلاعات تماس مندرج در زمان ثبت نام است، متقاضیان باید توجه لازم دراین زمینه را داشته باشند. 

7-   در این مرحله افراد می توانند چه به عنوان سرگروه و چه در قالب اعضای تیم در گروه های مختلف ثبت نام کنند. اما در صورت راهیابی به بخش دوم جشنواره، ضروری است هر فرد صرفا در یک گروه قرار گرفته و طبعا با پیگیری یک ایده به کار خود ادامه دهد.

8- برای ثبت ایده های مختلف باید فرم ثبت نام به صورت کامل و مستقل تکمیل شود.

9-    ضروری است که طرح های ارایه شده حداقل با یکی از محور­های موضوعی اعلام شده انطباق داشته باشد.

10- باتوجه به اینکه امکان اصلاح اطلاعات درج شده وجود ندارد، لطفا در زمان تکمیل فرم ثبت نام دقت کافی داشته باشید.

---

برای اطلاع از برنامه زمانبندی، شاخص های ارزیابی و محورهای موضوعی جشنواره دیدار، می توانید به قسمت "درباره جشنواره"  مراجعه نمایید.