آرامگاه عطار نیشابوری-خانه ابدی شیخ خراسانی

آرامگاه عطار نیشابوری-خانه ابدی شیخ خراسانی


اگر بخواهیم ده شهر مهم، برتر و تاریخی ایران قدیم را نام ببریم، حتما اسم نیشابور یکی از گزینه های انتخابی خواهد بود. شهری با پیشینه ای کهن که قدمت تاسیس آن به دوران ساسانیان و حکومت آنها بر ایران باز می گردد و در گذر ایام، وقایع و اتفاق های مختلفی نظیر قیام ابومسلم خراسانی، ورود امام رضا (ع) و هجوم مغول ها را از سر گذرانده است. جایی که انسان های بزرگ و گران قدری را در خود پرورش داده و نام ایران عزیزمان را بزرگ کرده است. نیشابور زیبا که به تاریخ، فرهنگ، موقعیت علمی و پرورش افرادی نظیر خیام، عطار و بسیاری دیگر بر خود می بالد و از آن با عنوان پایتخت فرهنگی کوچک ایران نیز یاد می کنند. 

">">چرا آرامگاه عطار نیشابوری؟


  •  عطار نیشابوری یکی از عرفا و ادیبان به نام و برجسته ایران است و کتاب منطق الطیر و تذکره الاولیای او شهرتی جهانی دارد. 
  • مقبره عطار در میان باغی زیبا قرار گرفته و یکی از آرامگاه های مشهور ایرانی‌ و جاذبه های برتر شهر نیشابور است. 
  • آرامگاه کمال الملک نقاش شهیر معاصر ایران نیز در نزدیکی آرامگاه عطار قرار گرفته است و شما در یک روز می توانید از این دو جاذبه دیدنی شهر بازدید کنید آرامگاه عطار و کمال الملک در جنوب شرقی شهر نیشابور در میان باغی بزرگ واقع شده است. برای اینکه به آرامگاه برسید باید خود را به میدان فضل، خیابان عرفان برسانید. مسیر خیابان عرفان را تا انتها در پیش بگیرید تا باغی بزرگ در برابر شما نمایان شود. اینجا آرامگاه عطار است. متاسفانه سیستم اتوبوس شهر نیشابور از این مسیر گذر نمی کند و تنها در آرامگاه خیام توقف دارد. بنابراین تنها گزینه شما استفاده از تاکسی های شهری، ماشین های دربست یا استفاده از اتومبیل شخصی خودتان است.
  • مسیر دسترسی

    آدرس: استان خراسان رضوی، نیشابور، انتهای غربی خیابان عرفان

    آرامگاه عطار و کمال الملک در جنوب شرقی شهر نیشابور در میان باغی بزرگ واقع شده است. برای اینکه به آرامگاه برسید باید خود را به میدان فضل، خیابان عرفان برسانید. مسیر خیابان عرفان را تا انتها در پیش بگیرید تا باغی بزرگ در برابر شما نمایان شود. اینجا آرامگاه عطار است. متاسفانه سیستم اتوبوس شهر نیشابور از این مسیر گذر نمی کند و تنها در آرامگاه خیام توقف دارد. بنابراین تنها گزینه شما استفاده از تاکسی های شهری، ماشین های دربست یا استفاده از اتومبیل شخصی خودتان است. 

    هزینه ورودی باغ و مجموعه عطار: ۲۵۰۰ تومان برای اتباع ایرانی و ۱۵ هزار تومان برای اتباع خارجی. 

    زمان بازدید: از 08:00 الی 20:00

    روزهای تعطیل: آرامگاه تنها در روز عاشورا و رحلت پیامبر تعطیل است.

    شماره تماس آرامگاه عطار: ۴۲۲۲۴۵۱۵-۰۵۱